top of page
  • Nanna Philbert

Sødere kartoffel

Opdateret: 15. jan. 2021


Jeg har nu i længere tid set en ny madlavningstrend med søde kartofler og jeg tænkte at nu var det min tur til at prøve dette koncept. I korte træk er det en alternativ måde at sammensætte smage omkring en sød kartoffel og jeg må sige at denne specielle simple ret er noget jeg simpelthen bliver nødt til at dele og vil lave mange gange fremover.

Du skal bruge (per. person):

- To mindre eller én stor sæd kartoffel

- 2 spsk. græsk yoghurt

- 2 tsk. peanutbutter

- 2 spsk. marmelade

- En lille smule salt

Det er i virkeligheden super simpelt. Den søde kartoffel skal tilberedes; det kan man enten gøre i ovnen eller i mikroovnen. Det hurtigste er helt afgjort at gøre det i mikroovnen og det vil jeg anbefale.

Mikroovn:

Læg de søde kartofler i en skål, der kan tåle at komme i mikroovnen. Tilføj en lille smule vand til bunden af skålen. Læg en tallerken, der kan tåle at komme i mikroovnen oven på skålen som et låg. Bag nu kartoflerne i mikrobølgeovnen ved høj effekt i 10 minutter. Lad dem trække 5 minutter bagefter.

Ovn:

Pak de søde kartofler ind i sølvpapir og bag dem i ovnen ved ca. 180 grader i 40-60 minutter alt afhængigt af deres størrelse.

Herefter er det super let.

- Flæk kartoflerne på langs

- Drys en lille smule salt over

- Tilføj først græsk yoghurt, så peanutbutter og marmelade

Denne ret er utroligt alsidig og kan faktisk spises både som morgenmad og aftensmad. God appetit!


1.626 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page