top of page
  • Nanna Philbert

Cremet cashewcurry

Opdateret: 15. jan. 2021


Efterårsvejret er her og det er super rart med noget at lune sig på i det køligere vejr. En god curry er altid et hit og skal den være lidt ekstra lækker kan du lave denne super cremede (veganske) curry-sauce, opskriften fås lige her!

Du skal bruge:

- 1 lille blomkål

- 120 g. cashew nødder

- 1 dåse kokosmælk

- En god spiseskefuld af din yndlings currypaste

- 1 lille spsk salt

- Et squeeze lime - eller citronsaft

- Ris dertil

- Skyl og skær blomkål i mindre stykker

- Afvej 120 g. cashwenødder

- Kog begge dele sammen i 10 minutter i let saltet vand.

- Steg currypaste af så smagen af krydderierne kommer frem

- Hæld det meste af vandet fra gryden, men efterlad en lille smule i bunden

- Tilføj kokosmælk og currypaste til gryden og blend det grundigt sammen til en lind masse

- Tilføj til hvad end du er ved at stege af til din curry og lad det simre et godt stykke tid

- Kog ris

- Voila!

Til min curry har jeg brugt 1 hel spidskål, 1 dåse kikærter, 1 dåse hvide bønner, et halvt hokaido græskar samt en smule frisk hvidløg som jeg har stegt godt af inden jeg tilføjede min currysauce. Hokaido-græskar kan med fordel koges en lille smule først eller steges lidt længere tid på forhånd.

God appetit!


149 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Shakshuka

bottom of page